<!–more–>Różnego rodzaju gry terenowe cieszą się coraz większą popularnością wśród mniejszych i większych firm. Ich właściciele dostrzegają bowiem duże zalety, które odnieść można organizując coś takiego. Właściwie przeprowadzona gra potrafi wzmocnić relacje pomiędzy pracownikami, a oprócz tego rozszerzyć umiejętności i kompetencje potrzebne w wielu zawodach.
<br>
Niedawno temu z ogromnym rozmachem zorganizowana została przez znaną firmę farmaceutyczną gra szkoleniowa dla pracowników, jaką wielu uznało za największą w naszym kraju. Uczestniczyli w niej bowiem w zasadzie wszyscy pracownicy, co w sumie dało blisko pięciuset uczestników. Dodatkowo całością opiekowało się prawie czterdziestu trenerów, jacy byli odpowiedzialni za organizację zajęć z grupami zawodników.
<br>
Pewną część z tego trenerskiego zespołu stanowiła ekipa z firmy organizującej szkolenie, lecz dużą część kadra z farmaceutycznej firmy. Przyjechali oni dzień wcześniej do hotelu, w jakim miało się to wszystko odbyć, i odbyli tam krótkie szkolenie. Tym sposobem bez większego problemu dali sobie radę z pracą z poszczególnymi grupami.
<br>
Pierwszoplanowym trenerem był Prezes koncernu, który w życiu prywatnym jest doświadczonym alpinistą. Wykorzystał on swoje zainteresowania do tego, aby na podstawie górskiej wyprawy przekazać innym uczestnikom dużo interesującej wiedzy w zakresie kierowania zespołem ludzi, rozwiązywania sporów i motywacji. Nawiązał tym samym do tematyki pracy w zespole, tak bardzo potrzebnej we wszystkich firmach.
<br>
Podczas pobytu szkoleniowego uczestnicy zostali podzieleni na 25 drużyn, jakie przez przez kilkanaście godzin zajmowały się zaplanowanymi celami. Główny element gry stanowiły tak zwane społeczne eksperymenty, to znaczy nietypowe, wymagające potraktowania w nieszablonowy sposób zadania, w jakich uczestniczący musieli się wykazać zaufaniem, kreatywnością i zaufaniem.
<br>
Te eksperymenty były kończone przekazaniem drużynie specjalnych kart problemowych, z którymi ta musiała się zapoznać. W czasie analizowania wspomnianych kart w rzeczywistości uczestnicy weryfikowali swoje decyzje przez pryzmat pięciu podstawowych kompetencji, co pozwalało im na odniesienie się do pracy, którą codziennie wykonują.