O co warto się zapytać przy szukaniu hotelu na zorganizowanie szkolenia.

Jednym z często wybieranych sposobów na przeprowadzenie pracowniczych szkoleń są parodniowe wyjazdy do któregoś z hoteli. Rozwiązanie takie cechuje się kilkoma zaletami, na przykład taką, że przebywając na miejscu z całą grupą można się skupić jedynie na tym, żeby jak najlepiej ten czas wykorzystać. Rzecz jasna pod warunkiem, że z hotelem będzie wszystko w porządku, ponieważ czasami różnie może z tym być.

Wiele takich obiektów z miejsca można wyeliminować na wybór miejsca na zorganizowanie szkolenia, przykładowo po wykonaniu rozmowy telefonicznej albo przejrzeniu strony internetowej. Lecz podczas poszukiwań powinno się jeszcze zapytać o kilka rzeczy, i przy okazji się dowiedzieć o sprawy, jakie hotele często skrzętnie ukrywają, a na pewno nie powiedzą o tym pierwsze.

Po pierwsze kwestia dotyczy remontowych prac, co do których nie zdarza się zbyt często, że odwiedzający goście są odpowiednio wcześnie poinformowani. A realizacja szkoleń przy ryku wiertarek czy młotów udarowych na pewno zbyt przyjemne nie będzie, niejednokrotnie wręcz uniemożliwiając pracę. Z takich też powodów zawsze warto o takie rzeczy zapytać, wtedy można się spodziewać, że jednak jakaś odpowiedź będzie udzielona.

Bardzo problematyczne także są różnego rodzaju imprezy, wesela a nawet jakieś inne szkolenia. Zrealizowanie w sposób efektywny planowanych zagadnień wymaga odpowiednich warunków – jeśli zza drzwi będzie dobiegała skoczna muzyka, to z całą pewnością w jakiś sposób to będzie wpływać na uczestników. O to również należy zapytać podczas szukania miejsca na szkolenie, jeśli imprezy tego typu będą planowane podczas wyjazdu, to być może lepiej będzie wybrać coś innego.

Powinno się także dokładnie sprawdzić informacje o wielkości i wyposażeniu sal konferencyjnych, które się znajdują na terenie hoteli. Duża część hoteli lekko koloryzuje przy podawaniu informacji w reklamach czy w serwisie internetowym, z takich też powodów będzie bezpiecznie dokładnie dopytać się na recepcji czy u managera.

Przy większych grupach szkoleniowych niezwykle istotna będzie także szybkość obsługi, tak aby uczestnicy nie byli zmuszeni do czekania w kolejce za meldunkiem czy obiadem. Te sprawy również warto wyjaśnić wcześniej z załogą hotelu, aby później nie było niepotrzebnego zamieszania i pretensji.